sobota 13. srpna 2016

Asi jsem asociál

Když se řekne stanování, představím si v ideálním případě mýtinku s ohništěm, nikde žádné davy a večer liduprosté ticho rušené jen zvuky lesa.
Jenže dneska už se na divoko moc stanovat nedá, zejména máte-li muže respektujícího zákazy a strašícího vás pokutou…
Zbývají proto kempy. A tady nastává ten hlavní rozdíl mezi většinou společnosti… a mnou.
Většina touží po čistých sociálkách, kuchyňce, několika hospůdkách, bezpečném hřišti, kiosku a nádavkem třeba i animačním programu pro děti.
Já si přeju kemp, kde je co nejmíň lidí a civilizace na ústupu.
Naštěstí k sobě máme podobně naladěné parťáky. Vědce, psycholožku a jejich dvě děti.
Dohromady tvoříme vskutku povedenou partičku.

Každopádně, když jsme společně vyjeli pod stan loni, trochu se nám to zvrtlo. Vyrazili jsme do kempu nadmíru dobře hodnoceného, vychvalovaného a profláknutého. Do Sedmihorek.
Kemp udržovaný, vymydlený a plně vybavený. A na náš vkus taky přelidněný.
Nebýt louky, kam se nedalo zajet auty a chyběly elektrické přípojky (to je jako fakt ke stanování potřeba elektřina?!) a tudíž tu téměř nikdo nebyl, balíme to a ujíždíme někam do divočiny.

Na „naší“ louce za lesem jsme to ale ustáli a užili si dětskou stanovací premiéru naprosto dokonale.
Letos jsme byli obezřetnější. Při výběru kempů jsme okamžitě vyřadili ty oceňované a doporučované a nakonec našli svého favorita.
Kemp Moře u rybníku Řeka.
Poloprázdný, s jednou hospodou, rybníkem ke koupání a dokonce mou vysněnou skoromýtinkou a ohništěm.

Báječné to tam bylo.
Přes den koupání a výlety. Večer trocha folku nebo i loutkové divadlo pro děti.
Potomstvo chodilo spát správně umouněné od ohně, unavené poletováním po kempu a tančením na trampské klasiky. Dospělácká sekce zlehka popíjela a intenzivně aplikovala koncept líného rodiče v praxi.
Naprostá idyla, po které se člověk šíleně těší do vany a teplé postele.
Ale stejně tak se těší, až vyrazí za rok znovu…
A co vy a stanování? Provozujete? ;-)

PS: Moc děkuji za milá slova k minulým příspěvkům…

1. Ja jsem prosim evidentne taky asocial ;).

2. Místo dovolených jako dítěte s rodiči, ale 50tých letech:-) Zdá se, že se to tam kapánek změnilo. Budu to muset zkontrolovat:-)

3. Pokud bych si měla vybrat, zvolila bych to co vy. Klid, bez elektřiny, umouněná od popela a těšící se do vany.
    Hlavně bez davů okolo. Toho si člověk užije během roku dosyta

4. Máme to úplně stejně. Letos jsme byli už třetím rokem, mladší syn měl poprvé rok a půl.
    Zatím jsme měli vždy štěstí na ty klidné a po staru vedené kempy. Poprvé jsme byli v Jeseníkách v Ludvíkově, vloni v Tatrách v Račkově dolině (tam se tedy čas definitivně zastavil tak před 30 lety :-D)a letos v mém milovaném nejkrásnějším Českém Švýcarsku v Jetřichovicích.
    O Sedmihorkách jsme letos taky hodně uvažovali, pro děti je to tam prostě fajn - délka výšlapů tak akorát, zajímavé cíle - jenže nás odradilo přesně to, co popisujete. My tam byli s mužem ještě před dětmi sami mimo sezónu začátkem června a v tomhle období to bylo prostě úžasné. Ale z té fotky kempu co jsi přidala z loňska je mi upřímně úplně špatně :-D
    Jinak v každém tom kempu co jsme byli šel rozdělat ohýnek kdekoliv, přístup majitelů byl úžasně klasický a po staru důvěřivý - však se klidně zabydlete a zítra ráno se stavte a zaplatíte si třeba zatím jen 2-3 dny, pak uvidíte co zbytek nebo ´však se stavíte až budete odjíždět, ne? no, tak pak to všechno pořešíme´ :-O
    Letos v Jetřichovicích byly dokonce sprchy venkovní a bez teplé vody, k tomu přírodní koupaliště, kolem kempu potok, za ním skály a les.
    V každém tom kempu tak akorát malé hřiště pro děti, jedna hospůdka s prodejem čerstvého pečiva po ránu. Ach..
    Miluju to večerní posezení u ohně, ranní rosu v žabkách, to ticho, když člověk vyleze ze stanu a celý kemp ještě spí a ten všudypřítomný opakující se zvuk jedoucího zipsu :-)
    Tak zase za rok ;-)Vendula

5. Slyšela jsem že kemp Příhrazy patří ke klidnějším, méně lidnatějším:-)

6. V pondělí jsme se vrátili ze stanovací dovolené. Spali jsme na pěti místech (ČR/SR) a nejlepší to bylo jednoznačně na tábořišti u Lačnovských rybníků. Loučka mezi dvěma rybníky. Za pusu. Kadibudky, studená venkovní sprcha s vodou z rybníku, pitná voda, přístřešek a ohniště. A co bylo nejlepší, byli jsme tam sami.

7. Oba dva kempy znám :-) Na Sedmihorkách jsme postavili stan v poloprázdném kempu, a když jsme odpoledne přišli z tůry nemohli jsme ten svůj najít. Šílenost.
    Kemp Moře u rybníka Řeka je pěkná hříčka. Pokud si pamatuju, jezdívalo tam ráno pekařské auto - měli dobré koláčky :-)

8. Stanujeme, různě.....ale Sedmihorky už nikdy více!!!Jejich hlášení v budově A se bude konat pro děti......., u hlavní budovy za půl hodiny odchod na tůru....mi připomnělo Hříštný tanec, film, který sice mám ráda, ale v reálu to není tak úsměvné a já hromadné akce z duše nesnáším. Takže jsme po vjezdu do kempu, zaparkování mezi 2 auty a představou, že budu spát nahňahňaná vedle člověka-odděleného jen 2 tenkýma vrstvama stanového plátna - jsme se jen na sebe s manželem podívali a řekli-jedeme pryč. Když jsme vyjížděli, všimli jsme si jedné opuštěné louky na začátku kempu, kde stál jeden opuštěný stan-a tak tu zůstaneme. Naštěstí to tak i celých 5 dní zůstalo. Všichni se tísnili na dalších loukách, kde to měli blízko do hospůdky a na sociálky. Okolí nádherné, výlety super, ale přelidněný kemp-děkuji nechci. Pavla

9. Tak to jste mě pobavila - většina známých básní o Sedmihorkách, jak to je super, že je tam plno licí,celý dny animační programy pro děti apod. a mě tohle taky děsí:D Okolí Sedmihorek je krásné samo o sobě a zůstávat na programech v kempu je podle mě škoda, i když je fakt, že děti tam můžete v podstatě na celý den odložit, což taky někdo vyhledává.)
    Ale můžu Vám doporučit z Českého ráje jiný autokemp - na Malé Skále na ostrově, v létě je tam teda dost lidí, ale můžete si na břehu Jizery udělat vlastní ohníček a opíct buřty, ráno to po vás obsluha kempu i uklidí.) A je tam plno věcí co dělat - výlety, jízda na koloběžkách a jestli si troufáte, tak je tam x půjčoven lodí a můžete si to přímo z kempu sjet do Dolánek u Turnova na raftu nebo kanoe:) Nehrozí tam, že byste se třeba při týdenním pobytu nudili, spíš ne nedá všechno stíhat.
    Tereza M.

10. Ale asi se do Sedmihorek budu muset zajet podívat, jsem z Turnova, což je město hned vedle a dřív jsme se tam jezdili koupat a nebyl tam skoro nikdo, tak mě zajímá, co to tam vytvořili, že z toho všichni blázní:D
    Ale podle toho, co píšete tak se mi tam líbit nebude, přidávám se taky k asociálům:) mě neláká právě ani zájezd k moři, kde jsou prý stejně všichni jen u bazénu, řve hudba a animátoři a nabízí zábavu. Pro mě by to byla asi peklo, ale přítelova ségra se ho snaží přesně na takovou dovolenou na příští rok nalákat, naštěstí je asociál taky a překecat se nenechá a jede radši do kempu bez elektriky.)
    Tereza M.

Děkuji za Váš komentář :-)